Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for OnAdventure

Hos OnAdventure opfylder vi standarden fra den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR: Genereal Data Protection Regulation) i EU. Vores privatlivspolitik er opdateret, så den afspejler dette.

Vi mener, at du skal vide hvilke data vi indsamler, og hvordan vi bruger dem. Vi vil gøre vores til at du kan tage gode beslutninger om de informationer du deler med os.

Hvad er GDPR?

GDPR er en forordning, der har til formål at styrke og ensrette databeskyttelse for alle borgere i Den Europæiske Union (EU). GDPR kræver åbenhed omkring hvorfor og hvordan vi indsamler, lagrer og behandler persondata, og den skærper vilkårene for hvordan persondata anvendes.

Vil du vide mere om GPDR? Så start på https://www.eugdpr.org/

OnAdventure er dataansvarlig – her kan du kontakte os:

OnAdventure
Øster Hassing Vej 23
9000 Aalborg
CVR: 32952291
mail: info@onadventure.dk

Hvilke persondata indsamler og behandler vi?

Almindelige personoplysninger:

  • Navn og Email: Udgangspunktet for vores kommunikation med dig
  • Telefonnummer: I tilfælde af kurser, hvor telefonisk kontakt og opfølgning har betydning for sikkerheden eller gennemførslen af kurset.
  • CVR-nummer i de tilfælde, hvor vi handler med virksomheder.
  • Fysiske Adresser på kunder, i tilfælde af at vi skal sende et produkt med post til dig.
  • Højde/Vægt: I tilfælde af udstyrsleje, hvor det har betydning for at vi kan fine det rigtige udstyr til dig.
  • Fødselsdato: Indsamles og behandles kun i tilfælde af at vi skal registrere en IPP licens til dig.

Følsomme personoplysninger:

  • Helbredsoplysninger: I specifikke tilfælde hvor det har betydning for deltagernes sikkerhed på vores kurser, at vi kender til relevant medicin og deltagernes helbredstilstand.

Hvordan vi indsamler persondata

Vi indsamler persondata når du tilmelder dig et af vores nyhedsbreve. Er det første gang du tilmelder dig, aktiveres din tilmelding via en bekræftelses-email.

Vi indsamler persondata når du er kunde hos os – altså når du opretter en ordre på et produkt eller en ydelse.

Vi kan indsamle persondata ved telefonisk opfølgning på en ordre – dette vil vi kun gøre såfremt der er et konkret behov i forhold til at færdiggøre en specifik ordre.

Hvordan vi bruger persondata

Vi bruger persondata til følgende formål:

  • Markedsføring af vores produkter og deling af viden og inspiration med dig.
  • Kontakt med dig, når du skal deltage på et af vores kurser.
  • Levering af digitale produkter og ydelser.
  • Levering af fysiske produkter og varer.
  • Til at tage vare på din sikkerhed under deltagelse på vores kurser.
  • Til at tilpasse udstyr du lejer af os.
  • Til at registrere IPP licenser hos Dansk Kano og Kajak Forbund.

Hvordan vi kan dele persondata

Først og fremmest, videresælger vi aldrig dine persondata, og vil aldrig komme til det.

Vi benytter os af en række underleverandører, alene med det formål at varetage driften og sikre virksomhedens data. Vi kan dele persondata med disse underleverandører, der i givet fald vil fungere som vores databehandlere.

Såfremt vi gør det, har vi indhentet eller forespurgt om en databehandleraftale (DPA) med den pågældende databehandler, og vi sørger for at databehandlerne lever op til mindst de samme sikkerhedskrav som vi selv stiller for vores opbevaring af data.

Se vores aktuelle liste over databehandlere her.

Retsgrundlaget for brug af persondata

Vi bruger dine persondata for at kunne opfylde den kontrakt du indgår med OnAdventure om at modtage produkter (digitale såvel som fysiske), ydelser, services, viden og markedsføringsmateriale.

Sikkerhed, opbevaring og tilbageholdelse af persondata

Vi lægger vægt på at dine persondata er i sikkerhed hos os.

  • persondata der opbevares på firmaets PC’er er krypteret, og firmaets PC’er er password beskyttet.
  • vores off-site backup befinder sig på et norsk datacenter og er krypteret, så kun vi kan se indholdet.
  • vores on-site backup er krypteret så kun vi kan se indholdet.

Vi har procedurer for at sikre at passwords er stærke, og bliver ændret med jævne mellemrum.

I tilfælde af hackerindbrud og tyveri af udstyr har vi en proces for at orientere datatilsynet samt de påvirkede kunder om at deres data har været udsat for angreb, inden for en kort tidshorisont.

I tilfælde af data-tab har vi en proces for hvordan vi genskaber genskabe systemer og databaser fra vores backups inden for en kort tidshorisont.

Vi kan tilbageholde persondata i tilfælde af danske myndigheders lovkrav herom.

Dine rettigheder og valg

Oplysning: Du har ret til at få at vide hvilke persondata vi opbevarer om dig. Disse oplysninger kan du få ved henvendelse til Tue Olesen på info@onadventure.dk

Rettelser / Berigtigelse: Du kan få dine persondata korrigeret, for eksempel hvis du får ny email-adresse eller flytter – dette kan ske ved henvendelse til Tue Olesen på info@onadventure.dk

Sletning: Du kan få dine persondata slettet, hvis du ønsker det. Forespørgsler om sletning af persondata kan ske ved henvendelse til Tue Olesen på info@onadventure.dk.

Hvordan vi bruger cookies og andre lignende teknologier

Vi bruger cookies til at sikre driften og udviklingen af vores websider, onadventure.dk og kajakenergi.dk. Cookies anvendes til at generere anonymiseret statistik over besøgendes brug af websiderne.

Hvordan du kan kontakte os

Du kan altid kontakte os på info@onadventure.dk hvis du har spørgsmål til vores privatlivspolitik og håndtering af persondata.

Ændringer i vores privatlivspolitik

Fremtidige ændringer vil blive offentliggjort på http://onadventure.dk/privatlivspolitik

Denne udgave af OnAdventure’s privatlivspolitik er version 1.5, revideret den 20. Maj 2018.