Du ruller næsten op, måske lige nå at snappe efter vejret, før du igen har hovedet under vand. Hvad er det der kan give dig de sidste 10% så dit rul lykkes? Måske kender du oplevelsen – uanset om du er ved at lære dit første rul, eller arbejder du på at perfektionere dit håndrul?

Uanset hvor langt eller kort du er i din rulletræning, kan det betale sig at skabe fokus på de forskellige elementer af træningen, og finde ud af hvordan du kan påvirke og forbedre dine vilkår så du får mest muligt ud af træningen.

Et godt rul føles ”rigtigt”, når din hjerne, krop, kajak og pagaj spiller godt sammen. Umiddelbart virker det måske svært at sætte en finger på præcis hvad der skal til for at dit rul virker – men hvis vi betragter rulletræningens grundelementer hver for sig, bliver det lettere at fokusere – og se hvad der skal ændres på. Giv dig selv den bedste forudsætning ved at tage et nærmere kig på de fire grundelementer som er beskrevet herunder, hver for sig.

Er der noget du kan gøre anderledes? Tænk over det, små ændringer kan gøre en kæmpe forskel!

Følg med i OnAdventures artikelserie i 4 afsnit, som sætter fokus på dit rul

  1. Vælg dine omgivelser
  2. Træn hjernen og kroppen
  3. Vælg det rigtige udstyr
  4. Strukturer din træning

Kom med på rullekursus

Jeg håber denne artikel giver dig inspiration til at målrette din træning så den giver størst mulig effekt på dit rul. Vil du på rullekursus – så check mulighederne og meld dig til online!

Kommentarer